تاثیر غلات بر سلامت روان

در این مقاله تاثیر غلات بر سلامت روان را بررسی می کنیم. تغذیه سالم و مراقبت از بدن نه تنها برای سلامت جسمی مفید است، بلکه برای سلامت روان هم اثرگذار است. تحقیقات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی غنی از میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها، آجیل و غلات کامل می‌توانند به کاهش نوسانات خلقی، اضطراب و افسردگی کمک کنند.

بسیاری از غلات کامل حاوی اسید آمینه تریپتوفان هستند که برای تولید سروتونین و ملاتونین ضروری است. سروتونین، "هورمون خوشحالی"، بهبود خلق و خو را فراهم می‌کند. و به آرامش مغز و بدن کمک می‌کند، در حالی که ملاتونین به تنظیم چرخه خواب کمک می‌کند. از این رو، غذاهای حاوی تریپتوفان می‌توانند به پیشگیری از افسردگی و حفظ الگوهای خواب سالم که برای سلامت روان و جسمی بسیار حائز اهمیت است، کمک کنند.

 

نقش کربوهیدرات در سلامت جسم و روان

استفاده از کربوهیدرات مناسب و غلات کامل می تواند تاثیر فوق‌العاده ای بر روحیه و سلامت مغزی شما داشته باشد. این انتخاب ها نه تنها برای حفظ سطح قند خون استقراری ایجاد می کنند که شما را از نوسانات خونی نجات می دهد، بلکه همچنین به شما احساس سیری برای مدت طولانی تری می دهد.


برای خواندن ادامه مقاله روی تاثیر غلات بر سلامت روان کلیک کنید.


شرکت تولیدی آرد گیلان خوشه

این شرکت با برند تجاری خوشمک ، و استفاده از بهترین نوع مواد اولیه در کنار بکار گیری ماشین آلات و فناوری های نوین در سال ۱۳۸۲ شروع به فعالیت نمود.
هدف اصلی این مجموعه ، تولید و عرضه محصولات با کیفیت در تراز عالی بر اساس آنالیز درخواستی مشتریان می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد